Hoppa till sidans innehåll

Så tycker ni – insikter från vår första kundundersökning

Publicerad : 06.06.2025

Bibliotek

Resultaten från vår första kundundersökning som utfördes under tiden 19–25 maj 2025 presenteras här i korta drag. Undersökningen bestod av två frågor om hur nöjd man är med sitt besök på biblioteket på en skala 0–10. Det var även möjligt att lämna fri respons. Man kunde svara antingen på en pappersblankett eller via webben.

Biblioteken i Raseborg har uppnått ett Net Promoter Score (NPS) på 80 – en tydlig indikation på det starka förtroende och den höga kundnöjdhet våra kunder har för våra bibliotek inom Raseborg.

Totalt fick vi in 99 svar varav 62 stycken besökare gav 10 poäng på en skala 0–10. Det lägsta poäng vi fick var siffran 6. Medelvärdet var 9,4!

I undersökningen fanns möjlighet att lämna frivillig öppen respons, och majoriteten av kommentarerna var positiva. Vi ser över möjligheterna att förverkliga nya förslag och tar till oss all er värdefulla feedback. Den hjälper oss att utveckla både bemötandet på biblioteken och kommunikationen i våra övriga kanaler.

Vi tackar alla som svarade på undersökningen!