Siirry pääsisältöön

Mitä mieltä olet kaupungintalon nurmikosta ja villimmästä Raaseporista – vastaa kyselyyn!

Julkaistu: 25.06.26

Villimpi Raasepori Kestävä Raasepori

Raaseporin kaupungin Villimpi Raasepori –kampanja on käynnissä jo kolmatta vuotta peräkkäin tehden näkyväksi kaupungin työtä luonnon monimuotoisuuden edistämiseksi. Keskeisenä toimenpiteenä kaupunki leikkaa tänäkin vuonna useita nurmikkoalueita harvemmin, jotta pölyttäjille tärkeät kasvit ehtivät kukkia.  

Osana kampanjaa Raaseporin kaupunki käynnistää yhdessä YH Novian kanssa seurantakyselyn, jolla voidaan tutkia kampanjan vaikuttavuutta sen edetessä. Tänä vuonna kysely koskee nurmialuetta kaupungintalon edessä Dragsvikissä.

Linkki kyselyyn: https://link.webropolsurveys.com/s/BiodiversityRaseborg

Vastaaminen kestää noin 2-3 minuuttia ja vastata voi suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Vastausten avulla voimme kehittää kampanjan toimenpiteitä ja pystymme rakentamaan yhdessä entistä kestävämpää ja monimuotoisempaa Raaseporia!  

Vastaukset ovat anonyymejä. Niitä voidaan käyttää osana tutkimusaineistoa.  

Lisätietoja kyselystä ja Villimpi Raasepori -kampanjasta:  

Ruslan Gunko, tutkija, YH Novia  
Miina Rautiainen, kestävän kehityksen asiantuntija, Raaseporin kaupunki  
Maria Eriksson, puistopäällikkö, Raaseporin kaupunki