Ansökningstiden har förlängts till 30.4.2020
Bästa vårdnadshavare, som har elever med rätt till skoltransport,
Det är dags att ansöka om avgiftsfri skoltransport för nästa läsår. Ansökan bör göras senast den 31.03.. Ansökan kan göras elektroniskt i Wilma. De pappersansökningar som redan anlänt beaktas.
Så här gör du i Wilma:
Logga in i Wilma på mellanfliken: Ansökningar och beslut. Välj från höger ”+Gör ny ansökan” och välj sedan 2020 Ansökan om skoltransport. Kom ihåg att tryck på spara, då sparas ansökan i vårt system.
Pappersansökan:
Ni kan också vid behov ansöka med pappersblankett som finns på stadens hemsida under sidan blanketter. Fyll i blanketten, printa ut och skicka till bildningskansliet, PB 58, 10611 RASEBORG.
Här hittar du mera information om principer för avgiftsfri skoltransport.
Beslut om skoltransport fattas i maj-juni för ett läsår åt gången. Detta på grund av att rutterna och upphämtningsplatserna kan ändra.
Om beslut saknas vid skolstart har eleven inte rätt att använda sin skoltransport. Elever som har rätt till skoltransport med linjetrafik bör även ansöka om skoltransport.
Vid förfrågningar, vänligen kontakta bildningskansliets skolsekreterare Charlotte Hellman (tfn 019 289 2141 eller Katja Roni (tfn 019 289 2143).
Läs även