Raseborgs stads plan för äldreservice gavs ut våren 2020. Ärenden som behandlas i planen rapporteras årligen i en skild berättelse. I berättelsen sammanställs statistik gällande det gångna året. Därtill behövs åsikter om servicens kvalitet av äldreservicens klienter, deras närstående samt vårdpersonal. För att samla in denna information görs härefter årligen enkäter inom Raseborgs äldreservice.
Den första enkäten genomförs 23.11-7.12.2020 / svarstiden kommer att förlängas till 14.12.2020. Den genomförs elektroniskt. För detta ändamål har utrustning reserverats både till Seniorrådgivningen, hemvården och dygnet runt -boendeservice. Man besvarar enkäten anonymt.
Det finns sex olika blanketter att välja emellan, beroende på service och målgrupp. Välj den enkät som är avsedd för den grupp du tillhör. Även de personer som använder köptjänster inom boendeservice besvarar enkäten (Villa Pentby, Villa Rosa, Villa Stella).
Förebyggande verksamhet och hemvård
- klienter https://webropol.com/s/hemklienter2020
- närstående https://webropol.com/s/hemnarstaende2020
Boendeservice
- klienter https://webropol.com/s/boendeklienter2020
- närstående https://webropol.com/s/boendenarstaende2020
Resultaten publiceras i den årliga berättelsen om äldreservicen. Era svar är mycket viktiga med tanke på utvecklandet av kvaliteten.
Tack för ert samarbete!

Läs även