Hälsostationerna beklagar över att telefonlinjerna är överbelastade. Orsaken är mycket samtal gällande coronaviruset; dessa samtal är långa och kräver mycket arbete av vårdpersonalen.
Vi tackar för tålamodet!
Läs även
Enkät om utveckling av responskanaler för social- och hälsovårdstjänsterna i Västra Nylands välfärdsområde
09.06.2022
Delta i utvecklingen av tjänster, undersökning är öppen 30.5-30.6.2022 Ett centralt mål för social- och hälsovårdsreformen är att öka kundorienteringen, tillgängligheten och jämlikheten i servicesystemet. Man strävar efter att uppnå…
Information om coronavaccineringar 7.6.2022
07.06.2022
Fjärde vaccindos för 70–79-åringar i riskgrupper Institutet för hälsa och välfärd (THL) har utvidgat rekommendationen för den fjärde coronavirusvaccinationen till 70–79-åriga personer i riskgrupper. (Riskgrupperna på stadens webbplats, länk.)…
Telefonlinjerna till HVC överbelastade
25.05.2022
Telefonlinjerna till hälsovårdscentralen är för tillfället överbelastade. Vänligen vänta på samtalet utan att ringa till telefontjänsten på nytt. Vi ringer upp alla i tur och ordning.