Kundtillfällen
Business Sydspetsen ordnar kundtillfällen i Hangö, Ekenäs och Ingå
De avgiftsfria företagsrådgivningstjänsterna som Raseborgs stad har erbjudit invånare och företag i Hangö, Raseborg och Ingå sedan april i år, går nu under namnet Business Sydspetsen. I samband med lanseringen av namnet och den nya webbsidan, kommer Business Sydspetsen att ordna tre kundtillfällen med olika teman. Evenemangen riktar sig till både etablerade och blivande företagare, samt även andra som är intresserade av ämnet. Förutom att man får ta del av intressanta föreläsningar, erbjuder evenemangen också en utmärkt möjlighet att nätverka med andra företagare och experter. Det kostar inget att delta.
Företagets Ägarskifte – Nyckeln till Framgång
Onsdag 11.9 kl. 17.30-19.30
Hangö stadshus foajé, Boulevarden 6
Det här tillfället riktar sig till företagare som överväger att sälja eller köpa ett företag. Vid tillfället delar våra experter tips för planering och genomförande av ägarskiften.
- Business Sydspetsens tjänster – Martina Sundqvist
- Ägarskifte ur juridisk synvinkel – Marcus Kevin, MK-Law
- Finansiering för ägarskifte – Maria Winberg, OP Raseborg
- Vägen till entreprenörskap genom ägarskifte
Vid tillfället får vi även höra en företagares erfarenheter från ett ägarskifte. Vi får en inblick i hur ett ägarskifte kan lyckas i praktiken och vilka utmaningar och möjligheter kan uppstå under processen. Evenemanget erbjuder också en utmärkt möjlighet att nätverka med andra företagare och experter. Anmäl dig nu till evenemanget som kan förändra ditt eller ditt företags framtid. Tillsammans kan vi göra ägarskiftet till en framgångssaga!
Tillfället är tvåspråkigt.
Länk till evenemanget på Facebook
Länk till evenemanget på LinkedIn
Företagets och företagarens välmående och utveckling
Tisdag 17.9 kl. 17.30-19.30
Kulturhuset Karelias foajé, Skillnadsgatan 11, Ekenäs
Det här kundtillfället har temat välmående och utveckling. Både företagaren och företaget bör må bra för att utveckling ska kunna ske. Under tillfället får man höra flera sakkunniga personers råd och tips om hur man kan utveckla sig själv och ta hand om sitt välmående samtidigt som företaget utvecklas och mår bra.
- Business Sydspetsens tjänster
- Ett välmående företag som utvecklas – nyckeltal, resultat & balans – Axel Enberg, Cape Economy
- Den välmående företagaren – Adam Nuri, Wellmedic
- Nätverkande, en viktig del av företagarens arbete / Prakticums yrkesexamen för företagare – Ronja Roms, serieentreprenör
Tillfället är på svenska, men frågor och diskussioner går på båda språken.
Länk till evenemanget på Facebook
Länk till evenemanget på LinkedIn
Att anställa personal – vad innebär det?
Torsdag 19.9 kl. 17.30-19.30
Fest- och mötesutrymme Wilhelmiina, Bollstavägen 1, Ingå
Business Sydspetsens kundtillfälle i Ingå riktar sig till företagare som planerar att anställa någon eller som kanske redan har anställda. Vid tillfället delar våra experter tips för hur du kan sköta dina anställningar och din personal på bästa sätt.
- Business Sydspetsens tjänster
- Vad kostar och vad innebär anställningar? – Sara Laine, Cape Economy
- Arbetsplatshälsovård, lagstadgad och frivillig – Neea Kotkanoja-Sjöblom, Mehiläinen
- Ledarskapsutbildning för att bli en bra arbetsgivare – Katarina Björkell-Ahlgren, Rastor-instituutti
Tillfället är tvåspråkigt.
Länk till evenemanget på Facebook
Länk till evenemanget på LinkedIn
Vi bjuder på kaffe och tilltugg, därför behöver vi din anmälan senast några dagar innan.