Delta i utvecklingen av tjänster, undersökning är öppen 30.5-30.6.2022
Ett centralt mål för social- och hälsovårdsreformen är att öka kundorienteringen, tillgängligheten och jämlikheten i servicesystemet. Man strävar efter att uppnå målen genom att stärka en jämlik medverkan från kunderna.
Att samla in kundrespons är ett sätt att förverkliga kundernas medverkan. Det är känt att möjligheten att lämna respons varierar från kommun till kommun i Västra Nyland. Respons kan ges muntligen i samband med kund- och patientkontakter, i riktade enkäter som görs i efterhand samt via kommunernas webbplatser.
Syftet med denna enkät är att utreda i synnerhet kunders och närståendes möjligheter att delta i utvecklingen av social- och hälsovårdstjänsternas säkerhet. Avsikten är att utnyttja svaren när man planerar kundorienterade, tillgängliga och enhetliga responskanaler för välfärdsområdet som behövs för att utveckla kvaliteten och kund- och patientsäkerheten i social- och hälsovårdstjänsterna samt räddningsväsendet.
Enkäten är öppen 30.5–30.6.2022, vi önskar så många svar som möjligt av dem som använder social- och hälsovårdstjänsterna.
Länk till enkäten (extern länk)
Läs även
Närvårdare och sjukskötare behövs akut i hemvården och bäddavdelningen!
01.07.2022
Vi söker akut närvårdare till hemvården samt närvårdare och sjukskötare till bäddavdelningen! Vi behöver både långtidsvikarier och personal för kortare inhopp. Vi betalar ett extra 40 euros tillägg per skift…
Rådet för personer med funktionsnedsättning
14.06.2022
Mötesprotokoll 9.5.2022 Protokoll 9.5.2022Ladda nerVisa…
Social service – verksamhet under sommaren
09.06.2022
Barn- och familjetjänster, familjecenter, handikappservice och vuxensocialarbete är öppet normalt vardagar men med reducerad personalstyrka. Midsommarafton stängt. I akuta ärenden vid övriga tider kontakta: Vid krissituation ring 112 Social- och…