Då ni beställer officiella dokument för er ansökan bör följande information framgå:

  • Beställarens namn
  • Beställarens telefonnummer (ifall mer information behövs för beställningen)
  • Beställarens adress
  • Beställarens personbeteckning (för fakturering)
  • Fastighetsbeteckningen tex. 710-460-1-25 (fastighetens namn kan nämnas om det är bekant)
  • Vilka dokument ni vill beställa

Officiella dokument för bygglov:

  • beviljad lagfart
  • arrendeavtal (ifall fastigheten arrenderas av staden)
  • utdrag ur officiell karta (skala 1:10000)
  • tomtkarta (ifall det finns)
  • fastighetsregisterutdrag
  • planeutdrag

 

Officiella dokument för åtgärdstillstånd:

  • beviljad lagfart
  • arrendeavtal (ifall fastigheten arrenderas av staden)
  • utdrag ur officiell karta (skala 1:10000)
  • tomtkarta samt utdrag ur plan (ifall byggandet sker på planområde)
  • planeutdrag (endast på detalj- och strand-detaljplaneområde)

 

Officiella dokument för anmälan:

  • beviljad lagfart
  • arrendeavtal (ifall fastigheten arrenderas av staden)
  • utdrag ur officiell karta (skala 1:10000)

 

Ni beställer officiella papper genom att kontakta mätningsenheten på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ringa tf. fastighetssekreterare Eva Lundsten, tfn 019 289 3823.